Bronnen

Goodlad, J. (1979). Curriculum Inquiry. The study of curriculum practice. McGraw-Hill.

Kuiper, W. (2009). Curriculumevaluatie en verantwoorde vernieuwing van bètaonderwijs. Oratie. Utrecht: Universiteit Utrecht.

Nieveen, N., Akker, J. van den & Resink, F. (2010). Framing and supporting school-based curriculum development in the Netherlands. In Law, E.H.-F., & Nieveen, N. (Eds.), Schools as curriculum agencies: Asian and European perspectives on School-based Curriculum Development. Rotterdam: Sense publishers.

Nieveen, N. (2017). Schooleigen curriculumontwikkeling en voorwaarden voor succes. Enschede: SLO. https://www.slo.nl/publicaties/@4586/curriculumspiegel-1/

Nieveen, N. & Folmer, E. (2013). Formative evaluation in educational design research.

In T. Plomp, & N. Nieveen (Eds.), Educational Design Research - Part A: Introduction. Enschede: SLO. www.slo.nl/international/

Priestley, M., Alvunger, D., Phillippou, S., & Soini, T. (Eds). (2021). Curriculum making in Europe: policy and practice within and across diverse contexts. Emerald Publishing.

Van den Akker, J. & Thijs, A. (Eds). (2009). Leerplan in ontwikkeling. Enschede: SLO. https://www.slo.nl/@4285/leerplan/

En... wat vind je ervan?

Wij staan open voor feedback op onze materialen. We horen bijvoorbeeld graag hoe je de Curriculumwaaier inzet, op welke wijze de waaier je helpt en welke verbeterpunten je voor ons hebt. Wil je betrokken worden bij de verdere activiteiten van SLO ter stimulering van schooleigen curriculumontwikkeling? Laat het ons vooral weten!

Mail naar Moniek Warmer.